Co je to MLM?

„Na MLM je nejpozoruhodnější, že na vyšší pozici kariéry se nedostanete jinak než prokázáním důvěryhodnosti a pomocí někomu druhému, ať klientovi, nebo jinému distributorovi.“ 

Paul Zane Pilzer, ekonom

 

Multi-level marketing (zkráceně MLM), nazývaný též síťový marketing, je forma přímého prodeje. Jeho podstatou je zkrácení distribučního řetězce na minimum. Výrobce nebo dodavatel služeb vytvoří podmínky pro samostatné podnikání nezávislých přímých prodejců. Tak vzniká mnohovrstevní (multi-level) struktura (síť) prodeje, která je účinnější a levnější než klasický distribuční řetězec velkoskladů a velkoobchodů. Zjednodušeně lze říct, že jde o jakousi kombinaci přímého prodeje a frenčízingu.

    Výhody pro distributory:

  • Možnost nakupovat výrobky pro sebe a svoji rodinu za nižší - velkoobchodní ceny.
    To může využít každý, komu se výrobky osvědčí a chce je používat častěji.
  • Možnost výrobky dále prodávat a vytvořit si síť zákazníků, tedy zdroj vedlejšího příjmu. A to bez jakýchkoliv investic potřebných na nákup zboží. Jednoduše shromáždí závazné objednávky od svých zákazníků a přípravky nakoupí.
  • Možnost vytvářet síť MLM, tj.vyškolit další distributory a získat určité procento zisku z tržeb realizovaných jimi a jejich dalšími distributory. To je příležitost pro samostatné jedince s notnou dávkou entuziasmu. Pokud jsou zachována základní pravidla fungování MLM, je možno tímto způsobem vytvořit “firmu ve firmě” – samostatně fungující skupinu distributorů. Velice stabilní a trvalý zdroj příjmů s poměrně neomezenou možností růstu.                                                                                           Nevýhody MLM systému plynou ze dvou základních příčin. Vždy se jedná o lidský faktor, protože na MLM jako principu snad žádnou nevýhodu nalézt nelze. MLM je velmi účinná obchodní metoda, takže k zneužívání velmi svádí. Vidina rychlého zbohatnutí “ošálí” mnoho lidí. Ale zapomíná se na to, že pokud něco přijde rychle, většinou to i rychle skončí. Jedním z největších prohřešků je předražení produktu a použití části těchto peněz na větší motivaci distributorů (druhá část peněz končí v kapse “vykutálené” MLM firmy).                          

                  Dá se říci, že v praxi je dobré se vyhnout jak neetickému, tak nezákonnému MLM. Je už jedno, zda jako potenciální zákazník, nebo potenciální distributor.    V případě neetického MLM: 

  • Jako zákazník ušetříte svoje peníze a stejné zboží určitě nakoupíte jinde levněji.
  • Jako distributor ušetříte svoje peníze, energii, čas a dobrou pověst. Neetické MLM totiž nemůže mít dlouhé trvání. Motivace z peněz, které pocházejí z předražených výrobků, není upřímná, a to se po určité době projeví. Spotřebitelé časem poznají, že se jedná o předražený výrobek, nebo konkurence nabídne stejnou věc o poznání levněji. Většinou si spotřebitelé výrobek koupí jen jednou a obrat potom závisí na neustále nových zákaznících. Z toho plyne značně nestabilní síť.

           V případě nezákonného MLM:

  • Jako zákazník ušetříte peníze za vstupné (většinou dost vysoké), za které byste stejně nedostali žádnou skutečnou hodnotu.
  • Jako distributor ušetříte svoje peníze, energii, čas a dobrou pověst. Zde to platí na rozdíl od neetického MLM dvojnásob. Protože u nezákonného MLM se jedná “natvrdo” o podvodné jednání.

                                                

                            Vždy se přesvědčte, jestli nevstupujete do neetického nebo nelegálního MLM !!!

                            

                                                                                                                                                                                       

Vyhledávání

Kontakt

Katarzyna Martečíková CZ-01732 + 420 608 107 383